Specialisten
Interne begeleiders;
De intern begeleiders van basisschool Mozaïek zijn Elvan Korkut en Rabia Bahadir. Elvan Korkut is de IB' er van de onderbouw (groep 1 t/m 3) en Rabia Bahadir van de bovenbouw (groep 4 t/m 8). De intern begeleider heeft verschillende taken op school. Zoals verantwoordelijk zijn voor het zorgbeleid op school en het aanspreekpunt voor onderwijsinhoudelijke zaken en leerprocessen op school. De ib'er begeleidt leerkrachten bij het versterken van hun pedagogisch en didactisch handelen en de omgang met leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften en maakt hier individuele plannen voor. U kunt altijd een gesprek met een van ons inplannen mocht er hier behoefte naar zijn.
Specialist meer/hoogbegaafdheid;
Elvan Korkut is de specialist meer/hoogbegaafdheid van basisschool Mozaïek. Zij heeft de opleiding Talentbegeleider afgerond. Binnen de school is er een beleid opgesteld, waarin staat beschreven hoe we meer/hoogbegaafde leerlingen signaleren en begeleiden. Er is een plusklas opgezet onder leiding van de specialist voor de leerlingen uit de groepen 5 t/m 8. Tijdens de plusklas worden de leerlingen uitgedaagd d.m.v. projecten en is dit een aanvulling op het aanbod in de klas.
Rekenspecialist;
Ik ben juf Seda, leerkracht en rekenspecialist op basisschool Mozaïek. Als rekenspecialist ben ik verantwoordelijk voor het rekenonderwijs op onze school. Ik begeleid het team (onder-, midden- en bovenbouw), coach leerkrachten en geef zo nodig adviezen over de rekenlessen en/of plannen voor individuele leerlingen. Ik regel trainingen en zorg voor een goede implementatie van nieuwe methodes.
Ik kom vaak in de groepen om de leerkrachten en leerlingen te observeren. Hierdoor heb ik een goed beeld van het rekenonderwijs op Mozaïek en proberen we aan de hand van interventies het rekenonderwijs bij ons op school continu te verbeteren. Dit doen we uiteindelijk allemaal samen en daarom vind ik de samenwerking binnen het team ontzettend belangrijk, maar ook de samenwerking met ouders. Mocht je als ouder vragen hebben betreft het rekenonderwijs dan kan ik daarin meedenken en adviseren.
Gedragspecialist;
Ik ben juf Nurcan, de leerkracht van groep 6 en ook de gedragsspecialist bij ons op school. Als gedragsspecialist lever ik een bijdrage aan de pedagogische kwaliteitsontwikkeling op groeps- en schoolniveau. Om de sociaal emotionele ontwikkeling te kunnen volgen nemen wij observatielijsten af en laten we deze ook invullen door de leerlingen vanaf groep 5. Op deze manier krijgen we een schooloverzicht van de pedagogische sfeer en nemen we vervolgstappen. Ouders en collega's kunnen bij me terecht voor adviezen en tips bij het omgaan met gedragsproblemen.
Schoolopleider;
Graag stel ik mij voor. Mijn naam is Miza Nikocevic en ik ben schoolopleider bij Mozaïek. Als schoolopleider is mijn doel om de kloof tussen de pabo en het werkveld te verkleinen door de opleiding dichter bij de school te brengen. Wat ze op de opleiding leren, dient terug te komen in de praktijk.
Bij Simon staan wij voor "Samen Sterk", wat goed aansluit bij deze visie. Onze school biedt niet alleen een krachtige leeromgeving voor onze leerlingen, maar ook voor toekomstige juffen en meesters. Ik richt mij daarom op het ondersteunen van aanstaande leerkrachten in hun persoonlijke en professionele groei.
Godsdienstleerkrachten;
Identiteit
Bij ons op school staat de islamitische identiteit centraal. Wij geloven dat onderwijs niet alleen draait om kennisoverdracht, maar ook om de ontwikkeling van sterke normen en waarden. Onze school is een veilige plek waar kinderen hun geloof kunnen beleven en tegelijkertijd groeien tot betrokken, verantwoordelijke burgers.
Juf Iman & Juf Asma verzorgen de godsdienstlessen bij ons op school voor de groepen 1 t/m 8. Naast de godsdienstlessen verzorgt Juf Iman samen met een aantal vrijwilligers ook de Koranlessen voor de groepen 4 t/m 8.
De godsdienstlessen worden gegeven met de methode ‘Worden wie je bent’. De lessen van ‘Worden wie je bent’ van groep 1 tot en met groep 8 hebben een pedagogische boodschap waarin kinderen wordt aangeleerd een goed zelfbeeld te ontwikkelen en te leren om op rechtvaardige wijze om te gaan met hun omgeving. Omdat de leerlingen in een multireligieuze omgeving leven, wordt er in de lessen ook zo veel mogelijk aandacht besteed aan ‘de andersdenkenden’ in de omgeving.
De methode is als volgt opgebouwd:
- Groep 1 en 2: Basisinformatie over de vijf zuilen van de islâm, de zes geloofsprincipes, aglâq-regels en het aanleren van enkele soera en ad‘iyya.
- Groep 3 ‘Op pad met de profeten’: Het op sociaal en emotioneel gebied voorbereiden van de leerlingen op de samenleving aan de hand van profetenverhalen.
- Groep 4 ‘Ik ben een moslim’: Introductie van de vijf zuilen en zes geloofsprincipes.
- Groep 5 ‘Het kompas van mijn leven’: Verdieping in de vijf zuilen en de zes geloofsprincipes.
- Groep 6 ‘Op weg met de profeet Moeḥammad (s.a.s.)’: Aan de hand van verhalen uit het leven van de profeet Moeḥammad (s.a.s.) leren de leerlingen te begrijpen wat de waarde van het leven is.
- Groep 7 ‘Op zoek naar jezelf”: Via verhalen en reflectieopdrachten worden de leerlingen zich bewust van hun relatie met Allâh, de profeet (s.a.s.), leraren, ouders, vrienden, buren en hun omgeving.
- Groep 8 ‘Bewust op reis’: Het via verhalen, krantenartikelen, liedjes, âyât en aḥadîth bewustmaken van het nut van het bestaan en het belang van toekomstgericht denken en handelen van leerlingen.